انتخاب درست گله های مادر بلدرچین

  • دوشنبه ٢۷ خرداد ۱۳۹٨ - ۳٠ : ۱٠

مناسبترين پيشنهاد جهت تشکيل گله های مادری و بدست آوردن تخم هائی با درصد نطفه داری بالا استفاده از ترکيب گله 1 نر به ازای هر 5- 3 ماده می باشد که در اين حالت بيشترين احتمال جهت توليد تخمهائی با نطفه داری مناسب وجود دارد. در هنگام شروع کار می توان از سه روش معمول جهت تشکيل گله استفاده کرد که عبارت اند از:

انتخاب گله های مادر بلدرچین

مناسبترين پيشنهاد جهت تشکيل گله های مادری و بدست آوردن تخم هائی با درصد نطفه داری بالا استفاده از ترکيب گله 1 نر به ازای هر 5- 3 ماده می باشد که در اين حالت بيشترين احتمال جهت توليد تخمهائی با نطفه داری مناسب وجود دارد.

در هنگام شروع کار می توان از سه روش معمول جهت تشکيل گله استفاده کرد که عبارت اند از:

۱ -خريد تخمهای نطفه دار و جوجه کشی در مزرعه

 ۲-خريد جوجه های مادر يکروزه

 ۳- خريد نيمچه های آماده تخمگذاری

بايستی توجه داشت که هرکدام از موارد بالا دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود هستند و انتخاب يکی از آنها برای شروع کار منوط به در نظر گرفتن عوامل گوناگونی است.

به طور مثال در موارد 1 و 2 با اينکه ميزان سرمايه اوليه مورد نياز کمتر از حالت سوم می باشد اما تنها هنگامی پيشنهاد می گردد که شما بعنوان يک پرورش دهنده داری تجربه کافی در جوجه کشی و پرورش جوجه يکروزه باشد که در غير اينصورت با مشکلات جدی در کار مواجه خواهيد شد.

و اما در حالت سوم با وجود اينکه در ابتدای کار شما نياز به سرمايه گذاری بيشتری جهت خريد پرندگان مادر داريد، اما ريسک کمتر و مدت زمان سريعتری که برای رسيدن به توليد صرف می شود امکان بهره برداری سريعتر را به شما خواهد داد. حال صرفنظر از روشهای سه گانه پيشنهاد شده و اينکه کداميک از آنها بيشتر با شرايط شما سازگار هستند بايد به اساسی ترين نکته نيز اشاره کرد و آن اين است که در هر حال سعی نمائيد با انتخاب مناسبترين نژاد از لحاظ ميزان توليد تخم، داشتن وزن کشتار بالا، دارا بودن ضريب تبديل پائين، دارا بودن بيشترين سازگاری با اقليم طبيعی منطقه و مقاومت مناسب نسبت به عوامل نامساعد محيطی از معتبرترين مزارع، گله ای خوب با قابليت های ژنتيکی بالا و توانائی توليد مناسب را تشکيل دهيد و مطمئن باشيد که صرف هرگونه هزينه منطقی در اين گام متضمن سودآوری بيشتر مجموعه شما خواهد بود.

با وجود تمامی موارد گفته شده، انتخاب مناسبترين روش جهت راه اندازی يک مزرعه منوط به بررسی کامل شرايط محيطی، فنی و اجرائی پروژه می باشد که در اينخصوص بايستی از کارشناسان خبره فن ياری گرفت.

 

 


تنظیمات دستگاه جوجه کشی منشور پارس

پرورش مرغ بومی

دوره جامع پرورش شترمرغ

دوره جامع پرورش بلدرچین

پکیج آموزشی اصول جوجه کشی